seni bina

Projek reka bentuk dalaman yang menyatukan objek vintaj secara kontemporari

Pangsapuri vintaj dan kontemporari di Milan Italy and Partners
Projek reka bentuk dalaman yang menyatukan objek vintaj secara kontemporari Ia telah berubah: 2021-07-19 di Benedict Flowers

Projek dalaman oleh studio Italia and Partners di Milan di daerah Città Studi, yang menggabungkan objek vintaj dari pelbagai tempat di dunia, meningkatkannya dalam kunci kontemporari

Potongan perabot, lukisan dan objek vintaj dari berbagai belahan dunia, dikumpulkan dengan penuh semangat selama bertahun-tahun dan disatukan kembali di pangsapuri Milan yang baru dari pasangan kosmopolitan dengan dua anak, menjadi titik kuat projek dalaman yang berjaya menyatukannya. dan meningkatkannya dengan cara yang kontemporari.

Dimasukkan ke dalam struktur seni bina baru dibina di Città Studi, sebuah daerah Milan yang bersejarah, dan dicirikan oleh teknologi inovatif, termasuk muka depan "pemakan asap", sistem pemanasan dan penyejukan panas bumi, panel fotovoltaik dan sistem automasi rumah yang halus, pangsapuri ini seluas kira-kira 150 meter persegi dan dilengkapi dengan teres tertutup besar, yang membuatnya sangat terang.

Susun atur dalaman diedit sepenuhnya oleh studio Italia and Partners, yang ingin memberikan kepentingan khusus kepada ruang tamu, dengan ruang yang sangat besar dan lapang, dapur terbuka ke ruang tamu dan ruang tamu. Menyambut kehendak pemilik dan citarasa ahli keluarga, projek dalaman itu berorientasikan gaya yang halus, dicemari oleh unsur-unsur vintaj dari asal-usul dan suasana yang sangat berbeza, dari tempoh yang berbeza dan dengan rujukan etnik, untuk perjalanan yang sangat terkini kesan dan watak.

Hasilnya ialah persekitaran yang mesra dan mesra, dengan sentuhan peribadi dan rujukan vintaj, yang dapat dijumpai, misalnya, dalam pemain rakaman vintaj atau di kerusi kulit kulit lama, peringatan kepada nyonya rumah, yang berbeza dengan produk Lema baru, yang terbuat dari kulit bersilang. Reka bentuk dalaman sentiasa bergerak dalam permainan rujukan antara bahan yang digunakan, misalnya baldu, yang menutupi kerusi Bonaldo diedarkan di sekitar meja besar di kayu oak yang diperlakukan panas, juga oleh Lema, dan dibawa ke kusyen hiasan yang diedarkan di sofa besar, juga oleh Lema. 

Selanjutnya, di bahagian belakang bilik yang hebat - di sebalik perabot besar yang disesuaikan, dibuat untuk reka bentuk studio di kenari canaletto dan dengan bahagian atas dalam tembaga - boiserie telah diposisikan, yang menonjol di tempat teduh yang dipilih untuk cat dinding. 

"Untuk meningkatkan dan menjadikan boiserie menonjol", komen arkitek Matteo Italia, "Kami memilih warna pastel untuk dinding, warna hijau sage tertentu, yang memberikan sentuhan kehangatan lebih jauh. Untuk membahagikan ruang tamu dari dapur, kami memasukkan dua pintu gelangsar dengan jaring emas di dalamnya, oleh Lualdi, untuk mewujudkan kesan tembus pandang dan mengekalkan kesan luas di kawasan rumah ini. Untuk menonjolkan kesan ini, kami telah memastikan seluruh dapur tetap netral, dengan dominasi warna putih, di mana meja kayu oak pedesaan, dibiarkan mentah, dikuasai oleh lukisan seni moden yang besar, dengan warna yang kuat dan garis-garis penting, berbeza dengan sangat menentukan cara. dan pop. "

Semua pintu di rumah juga dimiliki oleh Lualdi dan telah dipilih agar sesuai dengan boiserie. Lantainya sepenuhnya menggunakan kayu oak yang dirawat panas, diletakkan dalam corak tulang ikan hering.

Pencahayaan ruang tamu sangat bijaksana: "Kami memutuskan untuk menggunakan bilah laser putih iGuzzini, boleh ditarik sepenuhnya", komen Matteo Italia. "Kami ingin mengetengahkan, di atas meja makan, permainan geometri lampu Vibia, sementara, tepat di tengah-tengah ruang tamu, kami telah memasukkan perapian bio yang dirancang oleh kami untuk Biofireplace, yang akan segera dilancarkan. Model itu akan dipanggil Cavour dan pada mulanya dilahirkan pada projek khusus untuk rumah ini. "

Semua langsir pangsapuri, baik di ruang tamu dan di ruang tidur, adalah oleh Dedar: di sini, khususnya, model Zen dipilih, dicirikan oleh kesan retina, dan dalam versi yang sedikit keemasan, selalu dengan tujuan membuatnya berkomunikasi dengan objek yang diedarkan di pelbagai persekitaran dengan serangkaian rujukan (contohnya dengan bahagian atas papan sisi tembaga dan dengan lampu).

Lulus di kawasan malam, bilik tidur utama diakses dari lorong kecil, sepenuhnya dihiasi dengan warna biru muda yang halus, sementara almari pakaian mempunyai pintu yang ditutupi kain, dengan kemasan logam di pinggirnya. Memasuki bilik tidur, mata segera ditangkap oleh kertas dinding yang indah oleh Gucci, dengan motif bunga dengan kesan pemandangan yang hebat dan warna biru yang dominan, diambil dalam warna yang lebih gelap di beludru tempat tidur Lema ditutup. Lampu yang dipilih untuk bilik ini adalah NH oleh Artemide, yang menyumbang untuk menjadikan persekitaran sentiasa hangat dan mesra.

Objek tertentu menonjol dari perabot lain: sebuah papan tepi Jepun kecil, diletakkan di sudut bilik, unsur daya tarikan dan kisah yang menjauhkan.

bilik mandi peribadi dari bilik tidur utama terbuat dari emas calacatta, dilengkapi dengan lantai parket, juga dalam hal ini diletakkan dalam corak tulang herring, seperti di seluruh rumah.

"Suasana yang ingin kami berikan kepada pangsapuri ini, di semua persekitaran, adalah kehangatan yang melampau: kami ingin membina satu demi satu rumah moden tetapi sangat mesra, dengan sentuhan retro", menyimpulkan arkitek Matteo Italia. "Hasil akhirnya lahir dari perbincangan dan dialog yang berterusan dengan tuan rumah, yang hasratnya kami telah mengumpulkan dan mentafsirkan rasa dan idea, untuk kepuasan semua. "

Berikut pautan ke laman web firma Italia dan Rakan Kongsi.

Anda juga mungkin anda suka

Balas